Posted in Entertainment Law

Toezichtbrief 2017: tegengaan van online sluikreclame topprioriteit

Nuwerkt het Commissariaat voor de Media tegen sluikreclame overal (bij radio- of tv-programma’s en uitzending gemist diensten), behalve bij online media aanbod zoals van vloggers.Veel van deze vloggers regelmatig sluikreclame maken, zonder dat dit te duidelijk wordt gemaakt aan de kijker.

Met de nieuwe Europese Richtlijn, krijgen alle Europese toezichthouders meer mogelijkheden om tegen online sluikreclame te vechten. Deze Richtlijn zal een groter belang toedichten aan zelf-, co-regulering en gedragscodes van de industrie.

U kunt de brief hier vinden.

Source

Advertisements

Author:

Junior Legal Counsel with a remarkable lust for legal and business knowledge

Share your insights with a comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s